Publications

Bethere, D., Pavitola, L., Usca, S. (2016). Building Pedagogical Relationships in Diverse Educational Environments. Journal of Teaching and Education, 05 (01), 263.-274. Pieejams: http://eohsterm.org/sections/project/index.php  Globalisation. (n. d.)

Cupere, I. (2015). The Criteria of Evaluating the Ability to Speak for Children of Preschool Age. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. III daļa, 2015.gada 22.-23.maijs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola. 62.-73.lpp. Pieejams: http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/381/485

Laganovska, E. (2015). Koordinācijas attīstības traucējumi, pētniecības vēsturiskie pirmsākumi un attīstība. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. III daļa, 2015.gada 22.-23.maijs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola. 145.-152.lpp. ISSN 2256-0637. Pieejams: http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/382/493  

Laganovska, E. (2016). Motor coordination diffculties in children with learning disabilities. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. III daļa, 2016.gada 27.-28.maijs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, 86.-95.lpp. ISSN 2256-0629. Pieejams: http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/1434/1721  

Lubkina, V., Prudnikova I. (2016).  Educating Students with Disabilities – the Latvian Experience”. International Scientific Conference "Improvement of the processes of retraining and professional development of pedagogical and managing staff from higher educational institutions and advanced foreign experience" October 10-16, 2016. Toshkent, ”Sano-standart” nashriyot, 33.-42. lpp.

Ļubkina, V., Marzano, G. (2015).  Building social telerehabilitation services. Conference: Conference on ICTE in Regional Development Location: Valmiera, Latvia Date: DEC, 2015, ICTE In Regional Development 2015 Book Series: Procedia Computer Science.   Volume 77,   80.-84. lpp.  Pieejams: Elsevier www.sciencedirect.com .

Marzano, G., Lubkina V. (2015). Social telerehabilitation opportunities. Hygeia Public Health  50(4): 541.-548.lpp.  Pieejams: www.h-ph.pl

Marzano , G., Lubkina V. (2017). Usability in social telerehabilitation systems for elderly user. Public Health  Volume: 144  Pages: 1-3  DOI: 10.1016/j.puhe.2016.11.011 

Marzano, G., Lubkina, V., (2016). A review of telerehabilitation solutions for balance disorders” Source: ICTE 2016  Book Series: Procedia Computer Science  Volume: 104. 250.-257.lpp.  DOI: 10.1016/j.procs.2017.01.132 

Marzano, G., Lubkina, V., Rizakova L. (2015). Delivering Social Telerehabilitation Services. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. IV daļa, 2015.gada 22.-23.maijs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, 457-467.lpp. Pieejams http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/411/578

Marzano, G., Ļubkina, V. (2015).  Socio-technical and organizational challenges to social telerehabilitation services. International Journal of Arts & Sciences. 08(03), 39.–48. lpp. Pieejams: InternationalJournal.org

Prudnikova, I., Zogla I. (2017). Adolescents’ physical, emotional and social balance: a concept of pedagogical assistance and socialrehabilitation.  Social welfare: interdisciplinary approach. Vol 1, No 7, 158-167.lpp. Pieejams: http://socialwelfare.eu/index.php/sw/issue/archive.

Prudnikova, I., Zogla, I., Lubkina V. (2017). Problems of Teenagers’ Physical, Emotional and Social Balance: towards competence based pedagogical provision and social rehabilitation.  International Journal of Management and Applied Science (IJMAS). Volume-3, Issue-10 , Number 27, Pieejams:  www.ijmas.iraj.in

Rutka, L., Ušča, S., Žogla, I., Kriņģele K. (2016). Teenagers’ Physical, Mental, Social Balance As A Developmental Problem. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. II daļa, 2016.gada 27.-28.maijs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, 319.-329. lpp.  Pieejams: http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/1372/1783

Tūbele, S. (2015). Disleksijas riska faktori pirmsskolas vecuma bērniem. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. III daļa, 2015.gada 22.-23.maijs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, 238.-247.lpp. Pieejams .

Tūbele S. (2016). Correlation Among Dyslexia, Dyspraxia And Dyscalculia In Students With Learning Dysabilities. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. III daļa. 182.-190. lpp. Pieejams http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/1433/1740

Usca, S. (2016). The Physical Balance of Adolescents and its Connection with Social and Emotional Balance. Studia Paedagogica Ignatiana, Vol. 19, No. 4, 151-162. Pieejams file:///C:/Users/acer/Downloads/SPI_4_2016-art.Usca.pdf

Ušča, S., Ļubkina V. (2014). Līdzsvara problēmu identificēšanas pamatojums un iespējas skolā” Izglītības reforma vispārizglītojošajā skolā: izglītības satura pētījumi un ieviešanas problēmas. 2014.gada zinātnisko rakstu krājums. Rēzekne, Rēzeknes Augstskola, 114.-122.lpp. Pieejams http://journals.rta.lv/index.php/PSPI/article/view/1129/1214

Ušča, S., Žogla, I., Rutka, L. (2016). Physical balance of 12-13 year old adolescents in Latvia: problems and solutions. Social welfare interdisciplinary approach . Volume 6, Issue: 1, 138.-147. Pieejams: http://socialwelfare.eu/index.php/sw/article/view/240/208