RTA zinātniskā konference pulcēja dalībniekus no visas pasaules

26. un 27.maijā jau 11. gadu Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijā (RTA) norisinājās zinātniskā konference „Sabiedrība.Integrācija.Izglītība”. To organizēja IDVF Reģionālistikas zinātniskais institūts sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitāti (Latvija), Klaipēdas universitāti (Lietuva) un Turoņas N.Kopernika universitāti (Polija), kas pulcēja ap 250 dalībniekiem, no kuriem 80 bija ārzemju pārstāvji.

Konferences dalībnieki strādāja paralēli 12 sekcijās: Augstskolas pedagoģija, Skolas pedagoģija, Pirmsskolas pedagoģija, Speciālā pedagoģija, Sociālā pedagoģija, Mūžizglītība, Inovācijas valodu apguvē un mācīšanā, Psiholoģija, Veselība un sports, Māksla un dizains, Ekonomika un sabiedrības pārvaldība, IT izmantošana izglītībā (kopā bija plānotas un sniegtas 134 prezentācijas par dažādām tēmām).  

Londonas Metropolitēna universitātes, Anglija asociētais profesors Aleks Kruglovs (Alex Krouglov) atzinīgi vērtē šī gada konferenci: „Šogad konference stimulēja virkni ideju un jaunu notikumu veidošanu dažādās izglītības jomās. Tā bija lieliska iespēja kolēģiem apmainīties ar idejām un uzzināt jaunus veidus, kā mācīt un apgūt mācību vielu, kā arī apspriest turpmāko nākotnes sadarbību. Konferences organizatori ir paveikuši izcilu darbu. Nenoliedzami konference palīdz turpināt internacionalizāciju un modernizāciju izglītības un pētniecības jomā.”

Konferenci apmeklēja dalībnieki no dažādām valstīm, tai skaitā arī Krievijas, Austrālija, Peru, Uzbekistāna, Polija, Rumānija, Itālija u.c.

„Konference „Sabiedrība.Integrācija.Izglītība” šogad notika ļoti augstā līmenī. Īpaši vēlos izcelt konferences radīto auru, sākot no plenārsēdes līdz vakara pasākumam. Mums konference ir vainagojusies ar panākumiem, jo ar vairākiem pētniekiem vienojāmies par turpmāku sadarbības veidošanu,” min Cilvēkresursu attīstības institūta (Krievija) direktore Olga Korjakovceva (Olga Koryakovtseva).

RTA profesore Sanita Lazdiņa minēja, ka konference ir ļoti starpdisciplināra, arī starptautiska. Līdz ar to var novērot tendences, kas izglītības jomā ir līdzīgas, neatkarīgi no ģeogrāfiskās atrašanās vietas, kā, piemēram, mācību procesā ir maksimāli jāizmanto autentiski visdažādāko žanru teksti, sākot ar apkārtējā vidē publiskajā telpā redzamajiem un beidzot ar virtuālās vides mājaslapām, preses relīzēm, diskusijām u.tml. RTA profesore savā uzstāšanās konferencē vairāk pievērsa uzmanību lielajai atšķirībai starp indivīdu multilingvālajām praksēm ikdienā un skolas vidi, kur vienas valodas mācību priekšmets tiek nošķirts no citas valodas. „Skolēns ir indivīds, kura lingvistiskajā repertuārā ir vismaz trīs valodas, kuras viņš gana aktīvi lieto ikdienā kā apkārtējā fiziskajā vidē, tā arī virtuālajā saziņā. Šī viņa multilingvālā prakse būtu aktīvāk jāizmanto citos mācību priekšmetos un arī dzimtajā – latviešu – valodā, piedāvājot izmantot vērtīgu mācību saturu arī citā valodā, kas ir skolēna lingvistiskajā biogrāfijā. Dažādu valodu pamīšus lietojums ir mūsu ikdiena, svarīgākais ir skolēniem iemācīt noturēt kodu vienas runas situācijas laikā, bet citādi – aktivizēt viņu lingvistiskajā repertuārā esošās zināšanas, neatkarīgi no mācību priekšmeta vai studiju kursa,” atzina S. Lazdiņa.

Vidzemes Augstskolas lektore Agnese Karaseva konferencē prezentēja pētījumu par digitālo tehnoloģiju izmantošanu pedagoga darbā. „Temats ir aktuāls, ņemot vērā šajā akadēmiskajā gadā Latvijā uzsākto pilotprojektu par kompetencēs balstītā izglītības modeļa ieviešanu vispārizglītojošās skolās. Darbs atklāj, cik kompleksa un daudzdimensionāla ir vide, kurā pedagogs kā profesionālis, kas atbild par mācīšanas procesa rezultātu, pieņem lēmumus par pedagoģiskajām metodēm un rīkiem, kas tiks pielietoti mācīšanā. Konferencē bija iespēja satikt pētniekus ar līdzīgām pētnieciskām interesēm no dažādām valstīm, diskutēt un meklēt sadarbības iespējas,” norādīja A. Karaseva.

Konferences ietvaros notika  Valsts pētījumu programmas „Inovatīvi risinājumi sociālajā telerehabilitācijā Latvijas skolās iekļaujošās izglītības kontekstā (VPP INOSOCTEREHI)” seminārs  novada pedagogiem, speciālās izglītības maģistriem, kas bija ļoti apmeklēts (71 dalībnieks). 27.maijā notika arī seminārs  „Exploring Student Engagement: Perceptions, Participations & Possibilities” doktora studiju un maģistra studiju studentiem, kuru vadīja A. Kruglovs (A.Krouglov) un D. Varrens (D.Warren).

Konferences dienā dalībnieki saņēma arī konferences materiālu krājumu, kurā iekļautie raksti jau no 2007.gada indeksēti Thomson Reuters datu bāzē (ISI Web of Science), CrossRef, SciLit, Google Scholar, WordCat datu bāzēs. Šogad konferences krājuma četrās daļās iekļauti 200 zinātniskie raksti, kuros pārstāvēts 381 autors no 23 valstīm.

Vairāk fotogrāfijas no konferences var apskatīt: http://www.rta.lv/fotogalerija?category=conferences_seminars